2-tahtinen Kiinanskootteri ei käynnisty..!

Vaihteet, kytkin, venttiilinsäätö, kardaanit, remmit, ketjut...
Täältä löytyy apua, jos venttiilit nakuttaa, tai korkkasit öljyä vaihtaessasi ruuveista kierteet, tai jos kardaani tärisee tai remmi vinkuu.
HessuM
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Syys 2015 20:38
Yccf:n luottamustoimet: Etelän Kuvernöörineuvoston jäsen 2016 -, Etelän Kuvernööri 2020 -
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Oikea nimi: Heikki Mielonen

2-tahtinen Kiinanskootteri ei käynnisty..!

Viesti Kirjoittaja HessuM »

Nyt tarvitaan viisaampien apua..!! Ongelmana on 2-tahtisen skootterin käyntiinlähtö, kaikki osa-alueet käyty läpi eli kipinä löytyy, kokeiltu useammalla tulpalla, bensan saanti ok... Vaihdettu uusi sylinteri ja mäntä ja kampikammion läppäventtiilipaketti. Puristukset 8 kilon luokkaa. Kokeiltu starttipilotin kanssa.. edelleen ei edes lupaa..! Nyt en tiedä mistä pitäisi seuraavaksi alkaa vikaa etsiä.. CDI-boksi..? puola..? Käsittääkseni CDI-boksin vika ilmenisi niin ettei tule kipinää, samoin puolan vika..? Starttiyritysten jälkeen tulppa on kuitenkin märkä..! Voiko kampiakselin stefat vuotaa niin paljon että sotkee polttoaine/ilma seossuhteen..? Kampikammion pohjalle kertyy kuitenkin polttoainetta, eli jostain syystä se ei etene huuhtelukanavia pitkin palotilaan.. Moottori on tuoreöljyvoitelulla varustettu kiinanihme..

ryynnänen
Viestit: 71
Liittynyt: 13 Tammi 2014 13:52
Oikea nimi: seppo

Re: 2-tahtinen Kiinanskootteri ei käynnisty..!

Viesti Kirjoittaja ryynnänen »

kaada tulpan reijästä bensaa ja kato onko kaasarissa vettä

HessuM
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Syys 2015 20:38
Yccf:n luottamustoimet: Etelän Kuvernöörineuvoston jäsen 2016 -, Etelän Kuvernööri 2020 -
Moottoripyörä: Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Oikea nimi: Heikki Mielonen

Re: 2-tahtinen Kiinanskootteri ei käynnisty..!

Viesti Kirjoittaja HessuM »

Kaasutin puhdistettu ja bensa tuoretta.. Epäilen kipinäpuolta vaikka irtotulppaan antaakin hyvän sinertävän kipinän ja tulpanjohdon päästä hyppää reilun sentin "valokaari".. Magneeton kiila paikallaan ja impulssikäämin nastalla n. 0.5 mm väli magneeton "korokkeeseen". Yleensähän starttipilotin kanssa jotain tapahtuu vaikkei olisi edes mäntä paikallaan :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottori ja voimansiirto”