XVS 650 etuiskarin purkaminen

Täältä löytyy apua, jos mielii isomman takarenkaan alle laittaa, tai jos etuhaarukan jousitus tuntuu löysältä, tai tarttis saada taakse lyhyemmät ja jäykemmät jouset.
anssin
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Elo 2009 07:36
Moottoripyörä: XVS 650 Drag Star Classic

XVS 650 etuiskarin purkaminen

Viesti Kirjoittaja anssin »

Terve,

XVS 650 Drag Star Classic '99 etuiskareiden tiivisteet ja öljyt tuli vaihdettavaksi ja service manuaalin mukaan purkaminen onnistuikin _melkein_ loppuun saakka ;)

Ropleemaksi tuli viimeisessä vaiheessa vaimenninputken irroitus iskarin alaosasta. Manuaalin mukaan vaimenninputkea tulee pitää paikoillaan (putken sisällä) työkalulla YM-01388 (esim. https://www.rpmracingca.com/proddetail. ... der&cat=54) samalla, kun kiinnityspultti irroitetaan ulkopuolelta. Tuli tuollainen "erikoistyökalukin" jo rakenneltua (M18 kierretankoa + 27 mm muttereita).

Purkuvaiheessa kuitenkin selvisi, ettei tässä minun yksilössä ollutkaan lainkaan tuolle työkalulle sopivaa paikkaa vaimenninputkessa. Vaimenninputken päässä on vain pyöreä "kuppi", josta on hankala keksiä minkälaisella työkalulla saisi otteen. Lisäksihän se on n. 50 cm iskariputken sisällä, kun tarve saada pidettyä paikoillaan on ajankohtainen. Pari linkkiä kuviin tuosta vaimenninputkesta:

https://drive.google.com/open?id=0ByG7g ... 2NIRHo4VjQ
https://drive.google.com/open?id=0ByG7g ... 0JCdGRaVXM

Toinen iskari saatiin taiottua auki harjanvarrella + pulttipyssyllä, mutta vielä olisi kokoaminen ja toinen iskari kokonaan tekemättä. Onko tullut vastaan tuollaista vaimenninputkea iskarihuollossa ja olisiko vinkkejä millä tuota saisi pidettyä paikoillaan avaamisen/kiristyksen (30 Nm) aikana?

T. Anssi

Palaa sivulle “Renkaat, jarrut ja jousitus”