putkiston tuunausta

Täältä löytyy apua, jos on mp:ssä liian tuhnuiset äänet.
Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Onkos kukaan tehnyt linkin mukaista muokkkausta 650 dragsuun? Entäs melutasot tämän jälkeen? Onko mittailtu? Nyt nykyisillä muutoksilla "luotettavalla" puhelimen Db mittarilla mitattuna 96Db ja nyt on 8kpl 8mm reijät molemmissa putkissa. Tämä riitti loistavasti ennen kun kaveri meni muokkaamaan intruderin putkia ja sai aikaan todella upeat pakoäänet.

http://hillsmarina.homestead.com/cycles.html
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

neville

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja neville »

Uudessa MP-maailmassa juttua melumittauksesta, siina esimerkki; Samsung puhelimen melumittari 86db, virallinen Trotec 104 db.
Pikku ero mittatarkuudessa.

neville

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

tämän takia kyselinkin että onko kunnon mittareilla mitattuja tuloksia ja millä muutoksilla...
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Ratakisko
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Tammi 2012 15:18
Moottoripyörä: Drag Star 1100 Classic

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Ratakisko »

Käy konttorilla mittauttamassa ja samalla saat merkinnän otteeseen. Tyyppihyväksytyn pyörän putket pitää olla leimattu jos eivät ole orkkikset tai jos orkkiksia on modattu. Tästä oli MMAF:n pojat käyny juttelemassa poliisin kanssa ja todettiin että melumittaukset tienpäällä tulevat keskittymään vain räikeimpiin tapauksiin ja tarvittaessa melut mitataan vaikka tyhjäkäynnillä jotta menis läpi. (johtuen mittausten epätarkkuudesta ja siitä ettei aina tehdaskuntoisetkaan täytä vaatimuksia melurajoista)

Sensijaan se että putkista puuttuu E merkintä (vaihdettu / omavalmiste ja siitä ei ole merkintää otteessa) tai alkuperäisiä E leimattuja putkia on muokattu (ja ei merkitty rek otteeseen) aiheuttaa automaattisen muutoskatsastusreissun, ilman melumittaukseen ryhtymistä. Eli kaikki vakioputket joita on modattu pitää myös löytyä otteesta, tai lähtee kilvet jos sattuu tarpeeksi paha päivä konstaapelille.

Ihan vaan tiedoksi...

Lisää keskustelua täällä

erikseen lainattuna tärkeä kohta:
"Ja asiat, jotka muuten kannattaa ihan oikeasti sisäistää, ovat 1) jos putki ei ole e-hyväksytty, vaikka pyörä on tyyppihyväksytty, 2) jos putki on e-hyväksytty ja pyörä tyyppihyväksytty, mutta putkea on muutettu (killeri pois, vaimenninta lyhennetty tms.,) tai 3) jos ei-tyyppihyväksytyn pyörän putkimuutosta ei ole muutoskatsastettu, ei itku auta. Missään edellämainituista tilanteista ei melutasolla ole mitään väliä, eikä poliisin tarvitse nähdä edes desibelimittarin esille kaivamisen vaivaa. Tutkaparista se, joka osaa kirjoittaa, voi siirtyä suoraan katsastusmääräyksen raapustamiseen."

Tyyppihyväksyntä selviää siis siitä jos rekisteriotteessanne lukee jossain kohtaa e1-92 (EURO 1) tai e1-97 tms (EURO 2) ja edelleen jos pyörä on 04 vuosimallia niin se on silloin hyvin suurella todennäköisyydellä Euro 2 tasoinen, jolloin putkesta on e- merkintä löydyttävä, vaikka oliskin tarvikeosa. Euro 3 taso eli 07 ja uudemmat sit ei kelpaakkaan enää kuin alkuperäiset putket tai valmistajan erikseen nimenomaisesti tälle pyörämallille hyväksymät putket
Story tells that 95% of all Harleys ever built are still on the road. The remaining 5% made it back home...

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Siis konttorilta kyselemään alustavasti ja sit jos vastaus miellyttää, niin tuunaamaan,mittaamaan ja Muutoskatsastukseen. Mikäli vastaus ei miellytä, niin ei muuta kun toisen konttorin puoleen ;D eipä ole sen jälkeen nokan koputtamista, jos muutokset on otteessa.
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Ratakisko
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Tammi 2012 15:18
Moottoripyörä: Drag Star 1100 Classic

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Ratakisko »

Piitis kirjoitti:Siis konttorilta kyselemään alustavasti ja sit jos vastaus miellyttää, niin tuunaamaan,mittaamaan ja Muutoskatsastukseen. Mikäli vastaus ei miellytä, niin ei muuta kun toisen konttorin puoleen ;D eipä ole sen jälkeen nokan koputtamista, jos muutokset on otteessa.
Niin siis konttorin vastaus on että muutoskatsastus xx€, kitoos. Se miellyttääkö lopullinen vastaus mittauksista sen jälkeen ei heitä juurikaan nappaa, jää vaan saamatta merkinnät papereihin ja senjälkeen ajelet "laittomalla" pyörällä..

Joo edellinen omistaja on porannut mullakin putkiin nuo 8 reikää ja en ole niiden vuoksi meluja mittauttanut/leimannut, mutta elän toivossa etten herätä liikaa huomiota ja kerkeän rakentaa omavalmistehormin ja leimauttaa sen ennenkuin jään kiinni :D
Story tells that 95% of all Harleys ever built are still on the road. The remaining 5% made it back home...

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Ratakisko kirjoitti:
Piitis kirjoitti:Siis konttorilta kyselemään alustavasti ja sit jos vastaus miellyttää, niin tuunaamaan,mittaamaan ja Muutoskatsastukseen. Mikäli vastaus ei miellytä, niin ei muuta kun toisen konttorin puoleen ;D eipä ole sen jälkeen nokan koputtamista, jos muutokset on otteessa.
Niin siis konttorin vastaus on että muutoskatsastus xx€, kitoos. Se miellyttääkö lopullinen vastaus mittauksista sen jälkeen ei heitä juurikaan nappaa, jää vaan saamatta merkinnät papereihin ja senjälkeen ajelet "laittomalla" pyörällä..

Joo edellinen omistaja on porannut mullakin putkiin nuo 8 reikää ja en ole niiden vuoksi meluja mittauttanut/leimannut, mutta elän toivossa etten herätä liikaa huomiota ja kerkeän rakentaa omavalmistehormin ja leimauttaa sen ennenkuin jään kiinni :D
Ei se näillä reijityksillä pitäis yli mennä...
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Porailin tuossa aikani kuluksi kaikki 8x8 reijät per putki pari milliä isommiksi. nyt 8x10mm per putki.. ääni tuli matalammaksi ja vähän kovemmaksi. puhelimen mittarin mukaan 2Db lisää edellisiin verrattuna.
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Piitis
Viestit: 78
Liittynyt: 09 Helmi 2012 17:41
Moottoripyörä: XVS650 Dragstar

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Piitis »

Nyt Jo 8x12 reijät ja sama ongelma... alustavasti kuullostaa todella hyvältä, kun ääni syvenee ja voimistuu.... Tosin nyt kun reilu 150km ajellut, niin alkaa TAAS kaipaamaan lisää jytinää... Seuraava vaihtoehto on joko ensimmäisen viestin kaltainen muokkaus, tai sitten kalliimman puoleinen ratkaisu ja tilaamaan uutta putkistoa. Onko kokemuksia vance & hinesin cruzerz putkista kenelläkään? tai vaihtoehtoisesti Highwayhawkilta löytyisi fat pipesit...
- xvs 650 dragstar -99
- samurai 110cc -08 (saunan lämmitys mopo)
- 150cc kiinanihme... toimii vaan vuodesta toiseen ilman mitään vikoja. (mökkilelu / saunanlämmityslaite)
- 110cc kiinan mönkkäri (pojan mökkimönkkäri jolla iskäkin välillä kurvailee)

Lex
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2012 00:37
Moottoripyörä: Dragstar XVS650 1998

Re: putkiston tuunausta

Viesti Kirjoittaja Lex »

Piitis kirjoitti:Nyt Jo 8x12 reijät ja sama ongelma... alustavasti kuullostaa todella hyvältä, kun ääni syvenee ja voimistuu.... Tosin nyt kun reilu 150km ajellut, niin alkaa TAAS kaipaamaan lisää jytinää... Seuraava vaihtoehto on joko ensimmäisen viestin kaltainen muokkaus, tai sitten kalliimman puoleinen ratkaisu ja tilaamaan uutta putkistoa. Onko kokemuksia vance & hinesin cruzerz putkista kenelläkään? tai vaihtoehtoisesti Highwayhawkilta löytyisi fat pipesit...
Mulla on '99 DS 650, johon viime kesänä laitoin noi Cruzerit. Täytyy sanoa, että ero on valtava. Se on täysin eri pyörä nyt. Mulla se muutti koko ajelufiiliksen huomattavasti mielekkäämpään suuntaan. En voi kuin suositella noita. Lisäksi laitettiin Dynojetin suutinsarja sekä K&N -ilmansuodatin. Dynossakin kävi kun ei osannut ensimmäisen pajan tyyppi säätää seoksia oikein. Tuo dynotus tuntui vähän liioittelulta, mutta ainakin nyt on kaikki säädöt oikein ja pyörä pelaa täydellisesti. Aika äänekkäät, mutta sitähän haettiin. Mulla on killerit kiinni ja varmaan pysyykin.

Tilasin tuolta --> http://www.customparts4less.com/epages/ ... s/VH-31501

Ne sai viime keväänä hintaan 302,00 euroa, mutta nyt on näköjään hintaa 419,00 euroa. Tuli parissa viikossa ovelle asti ja toimituskin oli ilmainen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pakoputkisto”