Sivu 1/1

XVS 1100 öljyfilsun siirtosrj

Lähetetty: 08 Maalis 2014 21:16
Kirjoittaja kane67
Jaa, näyttää olevan mukava jobi tuo öljyfilsun vaihto kun pitää vaimentimet ja etuputki irroittaa :roll:
Näyttäisi tarjolla olevan siirtosarjoja, onko porukat moisia asennellu? Hintaahan noilla on jonninverran...

Re: XVS 1100 öljyfilsun siirtosrj

Lähetetty: 23 Maalis 2014 23:42
Kirjoittaja kari60
No eipä juuri tuo putken alkukäyrän irroitus ole iso homma n.2 min.ja niiku mulla lisäks vielä kaatumaraudat ja astinlaudat jotka pitää löysyttää niin koko hommaan menee n 20 min.Samalla tulee myös tarkastettua pinnapultit tartteeko vaihtaa ym...ym.
Siirtosarja maksaa aika suolaisesti ja sen kiinnitys ja vaikuttaako se koneen ilmajäähdytykseen niin en ainakaan ite heti menis vaihtaa ja ostaa kallista siirtosarjaa koska kumminkin ei sitä öljynsuodinta vaihdeta kuin kerran vuodessa tai kaksi joten samalla tulee katsottua muutkin pakosarjan ja pakoputkien kunnot ja kiinnitykset.ei varmaan ole turhaa hommaa katsoa kiristyksiä ja tiivistyksiä samalla kertaa. :mrgreen:

Re: XVS 1100 öljyfilsun siirtosrj

Lähetetty: 24 Maalis 2014 09:19
Kirjoittaja kane67
Ok, tuota samaa itsekkin ajattelin että taitaa olla turhaa loppujen lopuksi.
Ainoastaan jännättää ekakerran (niinkuin teinipoikanakin :D ) eiku siis avata mutterit että lähtee auki ilman vaurioita...
Pitänee kylvettää wd-40:llä ensin.

Pitää hommata tiivisteet varoiksi hyllyyn ja uusia tarpeen tullen, samalla tilata loput 3 venttiililuukun o-rengastakin kun tiskiltä sain vain yhden.

Re: XVS 1100 öljyfilsun siirtosrj

Lähetetty: 24 Maalis 2014 09:27
Kirjoittaja jaska
Oikeasti pakoputket on aika v-mäiset irroittaa, ja periaatteessa tiivisteetkin pitäisi vaihtaa joka kerta. Eivät ole halpoja nekään. Houkuttaa kyllä kovasti laittaa se siirtosarja. Hinta vain on vähän arveluttanut.

Heikentyneellä öljynkierrolla tosiaan pelotellaan, mutta en ole yhdestäkään varmasta tapauksesta kuullut.

Englanninkielisiltä palstoilta olen lukenyt pääasiassa positiivista palautetta siirtosarjoista, mutta muutama negatiivinenkin löytyy. Ongemia on ollut mm. jarrunestesäiliön sijoittamisen kanssa (suodatin tulee siihen viereen), öljynpaineen merkkivalo on alkanut vilkutella tai siirtosarja on alkanut vuotamaan.

Re: XVS 1100 öljyfilsun siirtosrj

Lähetetty: 24 Maalis 2014 13:50
Kirjoittaja Allu
Ei ne tiivisteet kauheasti maksanut. Ostin muistaakseni AllRightista viisi tiivistettä kerralla ja olisko ollut lasku 12 €.
Itseä aikanaan epäilytti se, että öljyfiltteri tulee alttiiksi ulkoisille osumille ja ne letkut ei hirveesti herättänyt luottamusta. Aika pieni riesa oli putken irroitus. Varovasti vaan ettei korkkaa kierteitä.

Re: XVS 1100 öljyfilsun siirtosrj

Lähetetty: 25 Maalis 2014 19:32
Kirjoittaja kari60
Älkää pelätkö pinnapulttien irroittamista.Ite irroitin ja jäi avaimeen mutteri ja itse pinnapultti.Eipä enää kiristynyt tai menny tiukkaan kiinni.Toinen katkesi sisään mutta ruosteenirroitin ja vastakierretappi niin ei ollu paha homma.
Sitten mietin että helv----tä saan uudet pinnapultit.
No paikallisessa autokorjaamolla kun kävin ja näytin että voisi tilata tai saada ko.pultteja.
No "Vola" omistaja sanoi että ota ilmatteeks tosta lokerosta eikä maksa mittää.No tulipa otettua ainakin 10 vuoden pultit.... :P
Sit se neuvo että antakee livota tarpeeks kauvan sen ruostenirrotusöljyn nii kyllä irtoo :mrgreen:

Re: XVS 1100 öljyfilsun siirtosrj

Lähetetty: 25 Maalis 2014 21:34
Kirjoittaja kane67
Juu, sitten kun aika koittaa filtterin vaihdolle niin pitää liuotella ajan kanssa vaikka edellisiltana huurteisen parissa :mrgreen: