Tee se itse sivulaukut

Täältä löytyy apua, jos on tarvis asentaa lisälaitteita, kuten tuulisuojaa, kaatumarautoja, navigaattoreita, pehmoleluja ym. härpäkkeitä.
timppa52
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Tammi 2009 12:00

Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja timppa52 »

Olen suunnitellut tekeväni itse sivulaukut xvs 650 pyörääni.
Laukkuja toki saa ostamallakin, mutta haluan jotakin persoonallista ilmettä pyörääni
Tsukayu.com sivustolla on hienoja custom henkisiä malleja.
Toinen vaihtoehto on tehdä alumiinisista jerry kannuista laukut, niissä olisi tosimiehen asennetta. En nyt vaan löydä mistään, mistä alumiinisia saa. Takavuosina niitä oli kyllä myynnissä. Peltiset on vähän liian painavia.
Jos joku tietää, tai on itse tehnyt laukut esim lasikuidusta olisi mukava saada vähän vinkkejä projektiin. Kaikkea ei aina tarvi keksiä itse . Kiitos jo etukäteen.

Maxi1647
Viestit: 144
Liittynyt: 13 Loka 2008 19:46
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Maxi1647 »

Moros!
Itsellä juuri projekti menossa, XV 1100:een kovat laukut. Rungot olen tehnyt 4 mm ja 9 mm vanerista, malli otettu nahkaisista pisaramallisista laukuista. Laitan kuvia kunhan projekti valmistuu. Kuiteski vaikuttaa aika simppeliltä hommalta, ainoat asiat mitkä viel vaatii hiukka suunnittelua on luukku, kuinka iso ja mihin kohtaan sekä kiinnitys laukkurautoihin...
Tähän mennessä materiaalit vanerit 15 egee, keinonahkaa mustaa 1,5 metriä 17 egee ja purkki bostik A3 kontaktiliimaa 8 egee, ruuveja ja muuta sälää omasta takaa, sitten toki lukot ja sarana (sellaisen huonekalu/pianosaranan ajattelin viritellä) yms. Arvio kokonaisuuskustannuksista noin 70-80 egee, työtunteja tähän mennessä 6 (eka boxi kasassa ja sen toinen ulkoreuna kuidutettu, toisen boxin palat sahattuna).
Terv.
Maxi
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*

timppa52
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Tammi 2009 12:00

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja timppa52 »

Samaan päädyin itsekin. Rungon aihion teen 2mm vanerista, taipuu todella hyvin. Kuidutan sen päälle lasikuitumattoa.
Malliksi tilee pisaramuoto. Vielä en ole pinnoituksesta varma, joko vinyyli, nahka, tai maali. Maalaaminen vaatii kyllä kunnon pohjatyöt= paljon työtunteja. Hintaa kyllä kertyy, jo vaneri maksoi 75E (puukeskus). Sen verran iso levy, että saisi toisetkin laukut.. Kai se on jonkinlainen tekemisen pakko, että pitää olla jonkinlainen projekti koko ajan menossa. Rahallista säästöä ei tule, mutta onpahan laukut sitten sellaiset, ettei vastaan tule.. Panen ehkä kuvia , kunhan projekti etenee

timppa52
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Tammi 2009 12:00

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja timppa52 »

Alkoi todella kiinnostamaan tuo keinonahalla päälystäminen. Mistä tuollaista säänkestävää nahkaa saa. Tuleeko nahka kiinni pelkästään liimaamalla ? Entä saumat, laitatko jotain listaa saumoihin, vai tuleeko puskusauma ?. Tämä nahka alue on minulle uutta, en ole koskaan kokeillut. Kiitti jo etukäteen jos pystyt vähän vinkkejä antamaan.

Maxi1647
Viestit: 144
Liittynyt: 13 Loka 2008 19:46
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Maxi1647 »

Joo toi keinonahka on ihan kiva matsku, liimalla (kontakti-) ja osin niittaamalla, jonkinlaiset puskusaumat...ihan en vielä tiedä itsekkään mutta eiköhän toi selviä kun homma etenee...ainakin Keravalla Muovi ja Lelu niminen kauppa myy, 11,60 e / metri. Saattaa myös löytyä esim. Etolasta.
Joo mä tota 4 mm vaneria pingotin, aika tiukka on mutta taipuihan sekin kun kosteutti ja vei saunaan...;)
t.
Maxi
*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*

Maxi1647
Viestit: 144
Liittynyt: 13 Loka 2008 19:46
Yccf:n luottamustoimet: Hallituksen jäsen 2009 - 2011
Moottoripyörä: Yamaha XV 1600 A Wildstar -01

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Maxi1647 »

*Sedät ajavat vain aurinkoisella säällä*

Avatar
virago750
Viestit: 166
Liittynyt: 09 Loka 2008 09:37
Moottoripyörä: xv750 Virago

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja virago750 »

Tohon vanerin ja keinonahan väliin vois kokeilla laittaa hyvin ohkasen vanun/superlonin, antas anteeksi pienet epätasasuudet keinonahan alla. Nahka pitää tuolloin tosin saada paikalleen tosi tiiviisti, että ei superloni ilme vettä. Hieno homma, et porukat jaksaa värkkäillä ja laittaa vielä rojektia näytille.

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Toi oli mielenkiintoinen heitto toi jerrykannu, siis alumiininen. Mulla sattuu oleen yksi ja enää tartti saada toinen.
Nyt on Ciwin kovat laukut ja ne on kyllä käytännölliset, mutta ei komeet, nahkaiset istuis pyörään paremmin.

Itellä ollu aatoksissa tehdä saksalaisesta kaasunaamarin peltisestä kotelosta jonkinlainen työkalu boxi tohon XV535:n. Tähän mennessä löytynyt myynisä hintaa 100€/kpl!!
Aika turhan suolainen hinta.

Näin jossain kuvan sellasesta pyörästä ja se vaikutti hienolta, mutta toi hinta kyllä rajoittaa.
Katellaan jos löytyis
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Avatar
Juhani
Viestit: 188
Liittynyt: 08 Loka 2008 09:53
Moottoripyörä: XVS 650 Custom -97

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Löysin sivun jossa oli myytävänäGasmaskenbüchse . Ei ihan yhtä hienon näköinen kuin olet tarkoittanut.

E-Bayssä oli myytävänä pari erinlaista mallia.
KLICk
Alin näyttäis Wehrmacht kotelolta.

Wehrmacht Gasmaskenbüchse Gasmaskendose WK2
Ja eikä tässä vielä kaikki
Juhani 1243

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: Tee se itse sivulaukut

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Kiitos Juhani, täytyy laittaa ostoslistalle. kyllä se on juuri se uramallinen purkki. Se silonen purkki ei oikein säväytä, ja niitä on ihan uusiakin saatavilla.

Tästä se lähtee!
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Himmelit”