Tankki

Täältä löytyy apua, jos on tarvis asentaa lisälaitteita, kuten tuulisuojaa, kaatumarautoja, navigaattoreita, pehmoleluja ym. härpäkkeitä.
vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Tankki

Viesti Kirjoittaja vesalama »

Jossain vaiheesa lueskelin jonkun laittaneen isomman bensatankin pyörään. En muista mikä pyörä oli, mutta mulla olis tarkotus laittaa 535:n isompi tankki.
Onko kellään tietoo/kokemusta asiasta?

Netistä koittanu kattoo, mutta tuntuu olevan semmosta "koita tota tai si tota" meininkiä. Mistään ei ole tullu eteen selvää versiota.
Tiedoista olisin kiitollnen.
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

vesalama
Viestit: 605
Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
Oikea nimi: Vesa Salama

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja vesalama »

No toi ei ollut se minkä näin, mutta ei ollenkaan paha!
Täytynee ruveta kierteleen noita rompetoreja oikein urakalla, jos vaikka jotain vastaavaa löytys.

Kiitos!

Lisää versioita kehiin.
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaa.

Avatar
Esu
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Loka 2008 19:30
Moottoripyörä: Dragster 1100 Klassik

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja Esu »

-88 535:n joskus laitoin oikean ylätankin, mutta sellainen sinulla tuossa jo on. Highway Hawkilla on isompaa tarjolla, joka käy suoraan alkuperäisen paikalle, http://www.motorcycleworldl-spa.co.uk/i ... oductId=58 näkyy olevan "halvalla" ;), mutta kyllä Highway Hawkin tavaroita Suomessakin joku myy, tosin tuskin tuohon hintaan.
Loud pipes save files...

Avatar
jaska
Viestit: 148
Liittynyt: 09 Loka 2008 21:26
Yccf:n luottamustoimet: Pohjois-Suomen kuvernööri 2009-2011
Useampi kausi Pohjois-Suomen kuvernöörineuvostossa
Moottoripyörä: DragStar 1100
Oikea nimi: Jaska

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja jaska »

Täältä löytyi vielä parempi tarjous: http://www.customcruisers.com/specials.htm
Ja puntahan on nyt halpa.

Mutta mutta, tuolla sivulla sanotaan, jotta sopii vain ennen 1990 valmistettuihin malleihin, ja Blixtenillä näyttäisi olevan sitä tuoreempi pyörä.
- Jaska

Hane
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Joulu 2008 13:18

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja Hane »

Mitähän eroa niitten vuosimallien tankeissa on?? Ei kai ne kiinnityspaikat niin paljoa voi vaihdella vai mikä?

Avatar
jaska
Viestit: 148
Liittynyt: 09 Loka 2008 21:26
Yccf:n luottamustoimet: Pohjois-Suomen kuvernööri 2009-2011
Useampi kausi Pohjois-Suomen kuvernöörineuvostossa
Moottoripyörä: DragStar 1100
Oikea nimi: Jaska

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja jaska »

Hane kirjoitti:Mitähän eroa niitten vuosimallien tankeissa on?? Ei kai ne kiinnityspaikat niin paljoa voi vaihdella vai mikä?
Itse asiassa näyttää olevan erittäin suuri ero. Hyödynsin jälleen tämän (aika kalliin) varaosaliikkeen hyviä räjäytyskuvia:
1988: http://www.cmsnl.com/yamaha-xv535u-vira ... /D-05.html
1990: http://www.cmsnl.com/yamaha-xv535a-vira ... /E-02.html

Eli ennen vuotta 1990 tuo "tankki" oli pelkkä kuori, ja oikea tankki oli siellä penkin alla. 1990 lähtien bensaa liruteltiin sekä penkin alle, että sinne missä oikeissa pyörissäkin on tankki ;)
- Jaska

olatkco
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Helmi 2009 12:37
Moottoripyörä: Virago 535 VM-91

Re: Tankki

Viesti Kirjoittaja olatkco »

Minä laitatin Yamama Virago 535 vm-88 mootoon ylätankin. Javan tankki.
Tankista toinen puoli meni sähkölaitteille, mutta tilaa tuli 6 litraa.
Homma toimii seuraavasti.
Molemmat tankit täyteet, yläbensatankissa hana pitää olla kiinni, mutten lirisee yli.
Kun alatankki menee varatankille, ylatankin hana auki... bensa valuu alatankkikiin ja mahtuu just sinne.
ei kun matka jatkuu... tämän toimenpiteen voi tehdä ajaessa eli matkan teko ei katkea.
Nyt ajelee yhdellä latauksella noin 250km.

Muutama kuva: http://www.orv.fi/yamaha/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Himmelit”