Sivu 1/1
Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon
Lähetetty: 01 Huhti 2013 12:15
Kirjoittaja HirviMikko
Onko olemassa kaatumarautoja, jotka sopivat 750/1100 Viragoon, jossa jo on poljinten Mapam-siirtosarjat?
Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon
Lähetetty: 26 Tammi 2014 00:39
Kirjoittaja J.FaBriC
Tervehdys kaikille tasapuolisesti !
Uutena jäsenenä ja aloittelevana motoristina kyselen samaa, eli siirtosarjalliseen xv1100:n kaatumarautoja.
Olen selaillut foorumia läpi ja löysin kuvan viimeisin mp-aiheinen hankintasi ketjusta, jossa xv1100:ssa on kaatumaraudat ja siirtosarja.
http://www.yccf.fi/foorumi/viewtopic.ph ... 200#p19091
Kysynkin, onko kyseinen tuote mahdollisesti Fehling 7595 ?
T: Jari
Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon
Lähetetty: 09 Maalis 2014 14:47
Kirjoittaja J.FaBriC
J.FaBriC kirjoitti:Kysynkin, onko kyseinen tuote mahdollisesti Fehling 7595 ?
Itse itselleni vastaillen ...Kyllähän se oli 7595... tilasin sen pienellä riskillä saksan maalta, toimitus / tilaus OK.
http://www.motokay.de/fahrgestell1/fahr ... a-3234409/
Ainoa mikä tökki oli matkahuolto suomen puolella, päättivät olla toimittamatta paketin meille kun on "kuulemma" vaikea tulla rekka-autolla meidän pihaan...
perään piti soitella ja löytyihän matkahuollolta puhelun jälkeen myös paku
Tuote asennettu paikalleen ja sitten ilmeni seuraava pieni ongelma, kuvan mukainen ->
Vaihdepoljin ei pääse liikkumaan ylöspäin sen ottaessa kiinni kaatumarautaan. Hyviä ideoita otetaan nyt vastaan.
Metallipajalle ja siirrätän poljinta / taivutetaan pajalla vaihdepoljinta n. 2cm vasemmalle jotta se pääsee liikkumaan tms. ?
Ajatuksia, kotikonsteja ?
T: Jari
Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon
Lähetetty: 12 Maalis 2014 10:43
Kirjoittaja Pecca
Terve Jari !
Johan myrkyn lykkäs
Eipä taida olla vaihtoehtoa, vaihdepoljinta vaan muokkaamaan. Kaatumaraudan vääntely pilaa kromit ja putken muodon heti. Onnistuisko vaihdepolkimen "varvasosan" siirto, polkimen varressa? Eli lyhentäisit poljinta tarvittavan mitan ja poraisit varvasosalle uuden reijän ? Jos sitten joudut lyhentämään ukkovarvasta, niin polkimen vartta vaan vinoon vasemmalle.
Minulla on menossa Higway Hawk rauta samanlaiseen mopoon, ja jännityksellä odotan samaan ongelmaa ??
Pecca
Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon
Lähetetty: 13 Maalis 2014 20:27
Kirjoittaja J.FaBriC
Pecca kirjoitti:Terve Jari !
Johan myrkyn lykkäs
Eipä taida olla vaihtoehtoa, vaihdepoljinta vaan muokkaamaan. Kaatumaraudan vääntely pilaa kromit ja putken muodon heti. Onnistuisko vaihdepolkimen "varvasosan" siirto, polkimen varressa? Eli lyhentäisit poljinta tarvittavan mitan ja poraisit varvasosalle uuden reijän ? Jos sitten joudut lyhentämään ukkovarvasta, niin polkimen vartta vaan vinoon vasemmalle.
Minulla on menossa Higway Hawk rauta samanlaiseen mopoon, ja jännityksellä odotan samaan ongelmaa ??
Pecca
Poljinta muokattiin pajalla. Ja tällä kertaa myös pieni hintavertailu kannatti ...
Paikallinen moottoripyöräilyn erikoisliike hinnoitteli, että työhön menee puolitoista tuntia. Kustannusten ollen näin 105€ + mahdolliset lisät. Kysyin asiaa myös parista muusta alan liikkeestä, heillä ei välineitä tällaiseen työhön löytynyt.
Paikallinen metallipaja ... teki työn hintaan 10€ ja polijin mahtuu liikkumaan asian mukaisesti.
Kromit polkimesta katosi, vaan tämä on pienenpi paha kuin olla ajamatta tai kaatumaraudan putkea olisi pitänyt "muokata"
Ja tällä polkimen muokkaus toimenpiteellä varpaat säilyivät tallessa
Ai niin ... kannattaisiko tuo poljin maalata / käsitellä jollain, esim. vannehopealla ?
Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon
Lähetetty: 13 Maalis 2014 23:56
Kirjoittaja riku
Re: Kaatumaraudat siirtosarjalliseen Viragoon
Lähetetty: 29 Maalis 2014 18:46
Kirjoittaja J.FaBriC
Näin toimittu
Fehling 7595 siis asenneltu ja siirtosarja sopi sekaan ...
Vaihdettu tulpat, suodattimet, öljyt ja kardaaniöljy. Polttoaine oli tankissa viimekesäistä. Pyörä käynnistelty talven jäljiltä ensimmäisen kerran ja pikkulenkki piha-alueella ajettu ... tyhjäkäynti ei oikein pelaa ilman ryyppyä. Voiko tyhjäkäyntiongelma olla vanhassa polttoaineessa vai jossain muussa (esim. säädöt / kylmyys tms).
Kysymys ei ehkä ole oikeassa paikassa ? Onkohan tähän jo valmista ketjua, pikaisesti en löytänyt ?
Kiitos
T: Jari