Dragstars 1100 madallus

Täältä löytyy apua, jos on tarvis asentaa lisälaitteita, kuten tuulisuojaa, kaatumarautoja, navigaattoreita, pehmoleluja ym. härpäkkeitä.
-kummari-
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Heinä 2011 21:40

Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja -kummari- »

Moikka

Oon ajatellut laskea hieman takapäätä ja miettinyt et tekisen sen (koiranluilla) ja säätäisin iskarin jäykimmälle. Netistä en ole löytänyt enkä kaupoista,onko täällä vielä jollain myytävänä niitä koirannuita? Tai tietääkö joku koiranluun reikävälin ja reikäkoon tekisin ne itse töissä?,madallus vois olla jotain 4-5cm. Toiseksi kuin levee rengas mahtuu taakse vakio on 170/80 15 --> 180 luulis menevän,mutta mitä ootte mieltä rengaskorkeudesta kannattaako sitä muuttaa? :roll:

t. Hannu

piilofarkku
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
Oikea nimi: Jani Mäkynen

Re: Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja piilofarkku »

Itse tuon ongelman kanssa mietiskelin aikoinaan. Amatöörimaisen kliiniset kokeet osoittivat, että 5mm pidennys pudottaa n 20mm, muistaakseni "aika suttaa muistot". Siis pidennys koiranluuhun, ei lyhennystä, tulee muute enska pyörä! (kokeilin) :oops:
Jossain netissä oli suht hyvä kuva, josta kattelin mittasuhteita. Niis kapulois oli vakiomitalle reiät ja kahdet reiät madallukseen 20/40mm. Reikien pituusero näytti olevan puolet pultin halkaisijasta...
http://www.baronscustom.com/catalog/dis ... index.html Tos Baronilta hyvä kuva, josta idea aukenee...
Renkaan halkaisija kannattaa yrittää pitää samana kuin orkkiskumilla, näin nopeusmittarin näyttämä ei muutu. On muuten hämmästyttävän tarkka, ei passaa ottaa yhtään yli ainakaa gps:n mukaan... :mrgreen:
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S

kane67
Viestit: 126
Liittynyt: 02 Tammi 2014 20:42

Re: Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Tuolta CJ Motorcycle Accessories ltd:ltä (UK) tilasin tuuman tiputuksella koiranluut.
Viimeksi muokannut kane67, 07 Loka 2014 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jugovostok
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Heinä 2014 10:24

Re: Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja jugovostok »

Onko kellään kokemuksia tuosta madaltavasta iskarista mitä ainakin Stormilla myynnissä ?

Arska79
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Syys 2012 19:46
Moottoripyörä: XVS 1100 Custom '02

Re: Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja Arska79 »

jugovostok kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tuosta madaltavasta iskarista mitä ainakin Stormilla myynnissä ?
Kohta on kokemusta, kunhan saan palikan pyörään paikalleen. Menee ensi viikkoon. Laitan fiiliksiä, kunhan saan muutaman kilometrin kurvailtua uudella iskarilla.

Hiukan hirvittää, kuinka alas istuinkorkeus putoaakaan kun pyörässä on Granuccin ohut satula. :)

-kummari-
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Heinä 2011 21:40

Re: Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja -kummari- »

Moikka

Kiitokset piilofarkkulle. Tein töissä 6mm hapokkaasta uudet palikat,10mm pidemmät kuin vakiona. Perälaski sopivasti,noin 5cm. Mutta nyt lyö välillä pohjaa töyssyissä. Ajattelin vaihtaa jäykemmän jousen,tulee halvemmaksi kuin koko iskunvaimennin. Onko kellään tietoa mistä ton jousen vois ostaa ja miten ajettavuus sen jälkeen?

t. Hannu

custom100
Viestit: 107
Liittynyt: 13 Elo 2013 08:20

Re: Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja custom100 »

katsoppa olisiko stormilla jousia.. ajettavuuteen en ota kantaa. 8-)

Arska79
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Syys 2012 19:46
Moottoripyörä: XVS 1100 Custom '02

Re: Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja Arska79 »

Progressiivinen madallusiskari tuli asennettua paikalleen, kiitokset vaan Veskulle asiantuntevasta avusta! :like:

Päällimmäisenä fiiliksenä ensimmäisten ajettujen kilometrien jälkeen oli itsesyytös... Miksi ihmeessä tein kyseisen operaation vasta nyt?! Perän putoaminen tuumalla vaikutti uskomattoman paljon mopon ulkonäköön, mutta sitäkin enemmän ajo-ominaisuuksiin. Takarengas pysyy nyt tiessä kiinni ja mutkiin taittaessa on ihan eri luotto takarenkaan pitoon. Pyörän perä ei myöskään enää "ui" asfaltin paikkakohdissa, vaan pyörä tuntuu liitävän ilmatyynyn päällä epätasaisuuksien yli.

Oletussäädöt eivät suosi kuitenkaan takapenkkiläistä, sillä kaikkein terävimmät töyssyt lyövät "läpi" ja vauhdilla kallistaessa sain runkoputken kerran raapaisemaan asfalttiin. Tästä siis ainut miinus kyseiselle operaatiolle. Tämäkin lienee korjattavissa säätöavaimella.

Ohessa muutama kuva moposta operaation jälkeen. Omaan silmään nuo peräpään linjat muuttuivat madalluksella maukkaammiksi.

Kuva Kuva Kuva

piilofarkku
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Helmi 2012 20:18
Moottoripyörä: BMW R1200GSA, Suzuki GS450S vm1986
Oikea nimi: Jani Mäkynen

Re: Dragstars 1100 madallus

Viesti Kirjoittaja piilofarkku »

Jep, ärsyttävää tuo läpilyöminen. Vakiojousi ei riitä edes jäykimmällä asetuksella... Varsinkin kun itse ei kaihda huonompiakaan teitä, sorasta puhumattakaan! Jossain netissä oli muutospalikat itse iskariin, tällöin joustomatka ei lopu ainakaan sieltä mut en tiedä alkaako takahaarukan liikerajat tulee vastaan vuorostaan.

Ajattelin pyöritellä ideamyssyä talven aikana, kun ison huollon yhteydessä pääsee pyörää purkamaan enemmän.
Vielä kun tuo parempi puolisko on totutettu pyöräilyyn niin pitäis saada pohjaaminen kuriin ja ei se mukavuuskaan olis pahasta, joten jousikaan ei sais olla liian jäykkä. Vakio setupilla ja 5-6 esijännitys tuntuu mukavalta meidän alla, tosin laitan jousen seiskaan matkatavaroita varten. Suunnitellaan, kokeillaan... :twisted:
BMW R1200GSA
BMW R1200GS
Yamaha XVS1100 Custom
Suzuki GS450S

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Himmelit”