Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
- Juice
- Viestit: 810
- Liittynyt: 24 Heinä 2010 01:54
- Yccf:n luottamustoimet: Rivimies
- Moottoripyörä: XVS 1300A
- Oikea nimi: Juha Leppälä
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
On. Virago jätti aikanaan kaksikin kertaa, kummallakin kerralla pensa loppu.. Paskoja vehkeitä..
sanat: Juice
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Siinä tapauksessa puoltaa paikkaansa hankintana, nuohan ei kovin kalliita ole, ja jos ei ole tuttua pajaa missä kaasarinkin käyttää putsattavana, niin se on melkein hankintahinta taputeltu sillä yhdellä käynnillä.xl8r kirjoitti:Juu, vähän sitä harkinnutkin vaihtoehtona. Mietin jopa tuollaisen pikkuisen ultraäänipesurin ostamista, olisi paljon muutakin putsattavaa.Peet kirjoitti:Ultraäänipesu ei ole pöljempi vaihtoehto kaasarin putsaukseen, 1100xv:n kaasarit on ainakin sellaset tippaleivät, ettei tullut mieleenkään käsipelissä ruveta niitä sököttämään puhtaaksi kun helpompikin vaihtoehto on olemassa.
- xl8r
- Viestit: 485
- Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
- Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015- - Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
- Oikea nimi: Mikko Virtanen
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Silläpä juuri, kun tuttuja pajoja ei itsellä täällä ole. Ja tosiaan 40 e laite +litkut ja emäntä lupas viel maksaa puolet että saa korujaan putsaillaPeet kirjoitti:Siinä tapauksessa puoltaa paikkaansa hankintana, nuohan ei kovin kalliita ole, ja jos ei ole tuttua pajaa missä kaasarinkin käyttää putsattavana, niin se on melkein hankintahinta taputeltu sillä yhdellä käynnillä.xl8r kirjoitti:Juu, vähän sitä harkinnutkin vaihtoehtona. Mietin jopa tuollaisen pikkuisen ultraäänipesurin ostamista, olisi paljon muutakin putsattavaa.Peet kirjoitti:Ultraäänipesu ei ole pöljempi vaihtoehto kaasarin putsaukseen, 1100xv:n kaasarit on ainakin sellaset tippaleivät, ettei tullut mieleenkään käsipelissä ruveta niitä sököttämään puhtaaksi kun helpompikin vaihtoehto on olemassa.
Yccf webmaster
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
- xl8r
- Viestit: 485
- Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
- Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015- - Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
- Oikea nimi: Mikko Virtanen
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Unohdin kans tuon. Omakin jätti heti kotiin hakemisesta seuraavana päivänä tien päälle. Bensa loppui ja sitten työnnettiin 2km lähimmälle huolttikselle. Vaikka pieni pyörä onkin, kyllä sekin käy kuntoilusta.Juice kirjoitti:On. Virago jätti aikanaan kaksikin kertaa, kummallakin kerralla pensa loppu.. Paskoja vehkeitä..
Yccf webmaster
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
- turbomursu
- Viestit: 49
- Liittynyt: 02 Elo 2013 22:25
- Moottoripyörä: xv750
- Oikea nimi: Hermanni Saresma
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Virre 750 jättänyt tielle kahdesti kaasarin tulvimisen takia. Syy: väärin säädetty vuotava koho.
Jos se toimii, älä yritä korjata sitä.
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Kerran loppui bentsiini tallin ovella kotiin tullessa, joutu lykkaamaan ovesta sisalle, tripissa 274km.
neville
neville
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Piilteemassa näyttäs olevan reilu satasen tommonen pesuri joka tuplatehoinen ja isompi altainen kuin motonetin. Jos kaasareita pesee niin mahtuu vissiin tuonne purkamatta toisistaan irti?
Kop kop, ei ole tielle jättänyt ja alkaa olemaan 10tkm ajanut tälle vuodelle. Ja lukemalla kun etsii mahd. tyyppivikoja niin voi ennakoida. Sillä startin vapaakytkin + muut rattaat vaihdatin kun kolahteli.
Jännitteensäätimen tilasin ebaylta (reilu 20€) varoiksi.
Kop kop, ei ole tielle jättänyt ja alkaa olemaan 10tkm ajanut tälle vuodelle. Ja lukemalla kun etsii mahd. tyyppivikoja niin voi ennakoida. Sillä startin vapaakytkin + muut rattaat vaihdatin kun kolahteli.
Jännitteensäätimen tilasin ebaylta (reilu 20€) varoiksi.
- xl8r
- Viestit: 485
- Liittynyt: 26 Helmi 2012 19:18
- Yccf:n luottamustoimet: Webmaster 2013-2015
Webtiimin jäsen 2015- - Moottoripyörä: 1993 XV250 Virago
- Oikea nimi: Mikko Virtanen
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Kyllä se silti kannattaa purkaa osiin, ei se paska sieltä kaasarin sisältä tule ulos ultraäänipesurillakaan ja kaasari onkin hyvin suurella todennäköisyydellä hetken päästä tukossa, jos pesuriin pistää kokonaisena. Eli siis kaasari niin pieniin osiin kuin vaan suinkin viitsii prukaa ja sitten pesustelemaan kaikki osat.kane67 kirjoitti:Jos kaasareita pesee niin mahtuu vissiin tuonne purkamatta toisistaan irti?
Yccf webmaster
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Pärinää!-blogi! http://parinaa.xl8r.com
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Niin no joo, taitaa olla pakko irroittaa toisistaan että saa kiihdytyspumpun kopan ja kalvon yms pois jos oikein muistan.
Re: Onko pyöräsi jättänyt sinua tielle, mistä syystä?
Onhan tää vähän vanha treadi, mutta vielä pari lisäjuttua (DS 650).
Kerran jätti tielle, jotenkin ymmärsin, että bensapumppu laukesi (ehkä siitä raksutuksen puutteesta, tosin eihän se yleensä heti kuulu). Työnsin liki 2km kotiin, ihan kivaa kuntoilua, varsinkin ylämäet. Irroitin pumpun, tilasin korjaussarjan, mutta kun toimitusaikaa oli päiviä, enkä löytänyt mitään vikaa, laitoin sellaisenaan takaisin. Pelitti, joten olisiko johtimissa vain ollut jotain hapettumaa tai joku muu tilapäinen häiriö (joka olisi saattanut tienpäällä hävitä pumpun "kolisuttelulla".)
Varatankin toimivuus kannattaa tarkistaa. Aikoinaan halusin selvittää, paljonko tankillisella pääsee. Noin 425km kohdalla petti hermo ja menin tankille (en siis ollut edes varatankille kääntänyt). Syksyllä sitten huollon yhteydessä purin bensahanan ja siellähän oli se parin sentin muovitappi irti, eli minulla ei ollut varatankkia ollenkaan! DS:n systeemihän on sellainen, että tuolla putkella otetaan "normaalitankki" ja kun pinta painuu putken alle, ollaan "varatankilla". Jos tyhjä tankki irroituksen jälkeen helisee, niin siinä on todennäköisesti sama vika. Korjaus on työtä lukuunottamatta ilmainen (jotkut tosin ovat kertoneet, että hanan liitos saattaa alkaa vuotamaan, kannattaa olla tiivisteiden kanssa tarkkana).
Kerran jätti tielle, jotenkin ymmärsin, että bensapumppu laukesi (ehkä siitä raksutuksen puutteesta, tosin eihän se yleensä heti kuulu). Työnsin liki 2km kotiin, ihan kivaa kuntoilua, varsinkin ylämäet. Irroitin pumpun, tilasin korjaussarjan, mutta kun toimitusaikaa oli päiviä, enkä löytänyt mitään vikaa, laitoin sellaisenaan takaisin. Pelitti, joten olisiko johtimissa vain ollut jotain hapettumaa tai joku muu tilapäinen häiriö (joka olisi saattanut tienpäällä hävitä pumpun "kolisuttelulla".)
Varatankin toimivuus kannattaa tarkistaa. Aikoinaan halusin selvittää, paljonko tankillisella pääsee. Noin 425km kohdalla petti hermo ja menin tankille (en siis ollut edes varatankille kääntänyt). Syksyllä sitten huollon yhteydessä purin bensahanan ja siellähän oli se parin sentin muovitappi irti, eli minulla ei ollut varatankkia ollenkaan! DS:n systeemihän on sellainen, että tuolla putkella otetaan "normaalitankki" ja kun pinta painuu putken alle, ollaan "varatankilla". Jos tyhjä tankki irroituksen jälkeen helisee, niin siinä on todennäköisesti sama vika. Korjaus on työtä lukuunottamatta ilmainen (jotkut tosin ovat kertoneet, että hanan liitos saattaa alkaa vuotamaan, kannattaa olla tiivisteiden kanssa tarkkana).