Talvihuoltoa?

Yllä oleviin kategorioihin sopimaton kustomointiin, säätöön ja korjaukseen liittyvä keskustelu, kuten tallin varustus, huolto-ohjeet, työkalut, nostimet, omaviritelmät ym. huoltovempeleet.
Janrik
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Huhti 2015 00:55
Moottoripyörä: Yamaha Virago 1100
Oikea nimi: Jani Tuulasvuo

Talvihuoltoa?

Viesti Kirjoittaja Janrik »

Pyöräni Virago 1100 xv 94 vm. Ajettu nyt melkein 40 tuhatta. Pyörä on seisonut tosi paljon, kun edellinen omistaja vain veneili eikä ajanut juuri mitään. Nyt olen saanut liikaa erilaisia ohjeita mitä korjata/huoltaa mm: kaasarin kalvot uusia ja osa sitä mieltä ettei kaasareissa ole koko kalvoja. Venttilivarren kumet ja imuventtilien ohjauskumit aion vaihtaa kun syö öljyä noin 2L 8000km aikana. Kova bensarosvo 8L 90km matkalla ja 3L 40km matkalla niin kaasarit aion ultra äänellä puhdistaa ja säätää. Ilmanpuhdistimen vaihdoin original, mutta jotku sitä mieltä että k ja n olisi paras ja toisi lisää tehoja? Kaveri myös kehoitti suuttimet vaihtamaan dynojet että sais lisää tehoja kulutuksen nousematta, onko järkiä vaihtaa? Jotku myös sitä mieltä että uudet suuttimet sopii paremmin nykybensalle? Aion purkaa pyörää ja samalla katsoa ruostekohtia ja kumiosia mitkä on hapertuneet. Pakoputken ajattelin myös puhdistaa. Mulla ei ole mitään tietoa että mitä pyörään on vaihdettu ja mitä ei. Mitä mielestänne olisi hyvä huoltaa? Kiitos kaikista vinkeistä :like:

Avatar
Pecca
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Maalis 2013 19:53
Moottoripyörä: Wild star 1600

Re: Talvihuoltoa?

Viesti Kirjoittaja Pecca »

Morjens !

Vähän on hiljaista talvihuoltovinkki osastolla :roll: Mutta 1100 Viragolla aloittaneena ja vähän sitä räpeltäneenä tekisin seuraavaa.

Jos ei käynti/kulku häiriöitä, niin en lähtisi kalvoja kaasuttimiin kalvoja vaihtelemaan. Ultraäänipesu tms säädöt teettäisin asiantuntijalla jos et sitten ole semmoinen itse. Kaasuttimien syngronointi on hyvä tehdä/teettää. Siihen löytyy ohjetta YOUTUBESTA.
1100 Viragon kulutus 8 l / 90 km on melko tyypillinen Viragolle. Sillä pääsee matkassa tasakaasulla 6 -8 L / 100 km. Minulla meni n.7 l / 100 km keskimäärin. Nurkissa ja risteyksistä kun kääntää kahvaa niin kuluuhan sitä ;) Venttiilin tms kumien uusinta /tarkastus on varmaan aiheellista ja hyvä tehdä näin talvikaudella, jospa sieltä löytyis syy öljyn kulutukseen. Minulla alkoi tiputella vaihteen siirtäjän akselin stefa. EBAYstä tilasin koko tiivistesarjan moottoriin, ja siinä tulit o renkaita ja stefoja sekä paperitiivisteitä. Jos avaat moottorin lohkoja, muista merkata ruuvit, esim. pahvin läpi työntelemällä. Ovat kaikki erimittaisia..Tehojen lisääminen Dynojet suuttimilla custom mopoon on sitten oma juttunsa. Iskunvaimentimen kumit tuppaa kuivumaan ja vuotelemaan pitkään varastoitaessa. Mopon päällä istuminen ja pumppailu auttaa asiaan. Viragon iskareissa on paineilma ja se on hyvä tarkastaa / lisätä jos etupää tuntuu löysältä. Muistaakseni 0,8 -1,0 bar oli vaihteluväli. Tarkista manuaalista ! Eikä sitten paineilmaa suoraa kompurasta vaan vaikka fillarin pienellä käsipumpulla. Onko siinä originaalit pakoputket ? Avarammat putket parantaa menoa ja äänimaailma muuttuu lehmänlypsämisestä, sanoisinko jämäkämmäksi.

Toivottavasti sait näistä nyt jotain jeesiä Viragon huoltoon, mukava pärrä se on :D

Pecca

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu korjaamokeskustelu”