Kaasuttimen pissii allensa.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Maalis 2016 10:22
- Moottoripyörä: Yamaha Drag Star 650 vm.2000
- Oikea nimi: Mauri Leppänen
Kaasuttimen pissii allensa.
Apuva !!!
Löytyykö kokemusta aiheeseen.
Drag star XVS 650
Takimmainen kaasutin laskee pensaa allensa.
Kumiset imusarjat näyttää ehjilta, vuotojäljistä päätellen vuoto on ylempänä.
Kaasuttimet on jo irti ja pyörittelen niitä, että mitä alan purkamaan.
En haluaisi sekoittaa mitään säätöjä.
Mauriz
Hämeenlinna
0500419081
mauri.leppanen@outlook.com
Löytyykö kokemusta aiheeseen.
Drag star XVS 650
Takimmainen kaasutin laskee pensaa allensa.
Kumiset imusarjat näyttää ehjilta, vuotojäljistä päätellen vuoto on ylempänä.
Kaasuttimet on jo irti ja pyörittelen niitä, että mitä alan purkamaan.
En haluaisi sekoittaa mitään säätöjä.
Mauriz
Hämeenlinna
0500419081
mauri.leppanen@outlook.com
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
- Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
- Oikea nimi: Vesa Salama
Re: Kaasuttimen pissii allensa.
Tervehdys!
Kun bensa menee kaasuttimeen niin se päätyy kohokammioon jossa on koho ja siinä sulkuventtiili.
Kun koho on tarpeeksi korkealla niin venttiili estää enemmän bensan tulon.
Nyt lähtisin tutkimaan onko kiho rikki vai onko venttiili rikki tai välissä epäpuhtauksia.
Mielestäni et mitään säätö muuta jis otat kaasarin pohjan auki jolloin näet missä vika.
Kohon voit testata ihan vaikka vedessä että kelluuko. Venttiilistä taas näet jo silmämääräisesti onko kulunut.
Säätöjen suhteen: Jos jotain ruuvaat tai on säädettävissä niin kierrä ensin kiinni ja laske kierrokset. On sitten helppo palauttaa entiselleen.
1100 viragon kaasarissa ei oo kuin yksi säädettävä ruuvi, tyhjäkäynti seos.
En tiedä draksun kaasarista.
Vesa
050 537 6508
Kun bensa menee kaasuttimeen niin se päätyy kohokammioon jossa on koho ja siinä sulkuventtiili.
Kun koho on tarpeeksi korkealla niin venttiili estää enemmän bensan tulon.
Nyt lähtisin tutkimaan onko kiho rikki vai onko venttiili rikki tai välissä epäpuhtauksia.
Mielestäni et mitään säätö muuta jis otat kaasarin pohjan auki jolloin näet missä vika.
Kohon voit testata ihan vaikka vedessä että kelluuko. Venttiilistä taas näet jo silmämääräisesti onko kulunut.
Säätöjen suhteen: Jos jotain ruuvaat tai on säädettävissä niin kierrä ensin kiinni ja laske kierrokset. On sitten helppo palauttaa entiselleen.
1100 viragon kaasarissa ei oo kuin yksi säädettävä ruuvi, tyhjäkäynti seos.
En tiedä draksun kaasarista.
Vesa
050 537 6508
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaan.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Maalis 2016 10:22
- Moottoripyörä: Yamaha Drag Star 650 vm.2000
- Oikea nimi: Mauri Leppänen
Re: Kaasuttimen pissii allensa.
Kiitos vastauksesta !
Lisään vielä, että yli vuodosta ei ole kysymys.
Ilmanottoputki kun oli irti, niin mitään näkyvää vuotoa ei ollut,
kaasuttimen alareuna vain tulee märäksi ja alkaa tip tip tiputtaa.
Lisään vielä, että yli vuodosta ei ole kysymys.
Ilmanottoputki kun oli irti, niin mitään näkyvää vuotoa ei ollut,
kaasuttimen alareuna vain tulee märäksi ja alkaa tip tip tiputtaa.
- J.J.
- Viestit: 1211
- Liittynyt: 09 Touko 2011 16:59
- Yccf:n luottamustoimet: Yccf.n järkkäri, Hallituksen varajäsen 2013, Hallituksen jäsen 2014-15, Pr-vastaava 2014-17, Puheenjohtaja 2015-17, EAK-kouluttaja 2019-
- Moottoripyörä: XVS 1300A -07
- Oikea nimi: Janne Jylhä
Re: Kaasuttimen pissii allensa.
Mulla 535 toisen kaasarin tyhjennysruuvin o-rengas vuoti... Jengateipilla pikakorjaus kunnes sain uuden o-renkaan...
kuvan nuolenkärjen vasemmalla puolen oleva ruuvi...
kuvan nuolenkärjen vasemmalla puolen oleva ruuvi...
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Maalis 2016 10:22
- Moottoripyörä: Yamaha Drag Star 650 vm.2000
- Oikea nimi: Mauri Leppänen
Re: Kaasuttimen pissii allensa.
Kiitos neuvosta.
Enpä ole tutkinut niin tarkkaan, että sieltä löytyy myös O-rengas.
Tuosta vois vaikka aloittaa.
Enpä ole tutkinut niin tarkkaan, että sieltä löytyy myös O-rengas.
Tuosta vois vaikka aloittaa.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Maalis 2016 10:22
- Moottoripyörä: Yamaha Drag Star 650 vm.2000
- Oikea nimi: Mauri Leppänen
Re: Kaasuttimen pissii allensa.
Kaasuttimet pissi allensa, ei pissi enää.
Vaihdoin huonokuntoiset kohokammion kannen o-renkaat 2kpl
ja kaasuttimien välisen putken o-renkaat 4kpl
Olihan siinä puuhaa ensikertalaiselle.
Yamaha Drag Star XVS650 vm.2000
Ensimmäinen remonttini 17:sta kesä alkamassa.
Vaihdoin huonokuntoiset kohokammion kannen o-renkaat 2kpl
ja kaasuttimien välisen putken o-renkaat 4kpl
Olihan siinä puuhaa ensikertalaiselle.
Yamaha Drag Star XVS650 vm.2000
Ensimmäinen remonttini 17:sta kesä alkamassa.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: 17 Loka 2008 22:13
- Moottoripyörä: Yamaha XVS1300 Midnight Star
- Oikea nimi: Vesa Salama
Re: Kaasuttimen pissii allensa.
Tervehdys.
Aina on kerta ensimmäinen ja hienostihan se meni kun vian sait korjattua.
Vesa
Aina on kerta ensimmäinen ja hienostihan se meni kun vian sait korjattua.
Vesa
Kompetenssin on hyvä olla kohdallaan.
Re: Kaasuttimen pissii allensa.
Hei. Ittellä sama ongelma Royal star Venturen kaasareissa kesällä 2018.
Vaihdoin kaasareiden välissä olevien t-putkien tiivisteet ja sillä tuli kuntoon. Oliko vika niissä, vai jumittiko jokin uimuri, en tiedä. Purin kaasarit niin pieniin kuin uskalsin. Kasasin ja säädin läpät pelkällä rakomitalla. Toimii nyt hyvin ja käynti kuin uudessa koneessa. Tulppien väristä näkee, onko säädöt kohillaan. Aiempi ohje säätöruuvien osalta on juurikin se oikea.
Vähän hirvitti levitellä 4:n kaasarin paketti autotallin pöydälle mutta kun muistaa kuvata kaikki purkuvaiheet, on kasaaminenkin puolta helpompaa. Eikä jää osia liikaa yli. Ittellä apuna myös Clymerin kuvitettu reilu 500 sivuinen manuaali. Ilman sitä ajelisin varmaan nyt polkupyörällä. Sorry. Kuva kaasareista ei tähän mahtunut
Vaihdoin kaasareiden välissä olevien t-putkien tiivisteet ja sillä tuli kuntoon. Oliko vika niissä, vai jumittiko jokin uimuri, en tiedä. Purin kaasarit niin pieniin kuin uskalsin. Kasasin ja säädin läpät pelkällä rakomitalla. Toimii nyt hyvin ja käynti kuin uudessa koneessa. Tulppien väristä näkee, onko säädöt kohillaan. Aiempi ohje säätöruuvien osalta on juurikin se oikea.
Vähän hirvitti levitellä 4:n kaasarin paketti autotallin pöydälle mutta kun muistaa kuvata kaikki purkuvaiheet, on kasaaminenkin puolta helpompaa. Eikä jää osia liikaa yli. Ittellä apuna myös Clymerin kuvitettu reilu 500 sivuinen manuaali. Ilman sitä ajelisin varmaan nyt polkupyörällä. Sorry. Kuva kaasareista ei tähän mahtunut
Re: Kaasuttimen pissii allensa.
Hei. Kun nyt pari viikkoa sitten laitoin Royal Starin autokatoksessa tulille, annoin käydä länpimäksi ja ajoin talliin, huomasin, että bensaa tippasee taas lohkojen väliin vasemmalle. Eli ei se minun kaasariremppa 2018 onnistunutkaan täydellisesti. Eli taas talven aikana kaasarit pöydälle ja tutkimaan asiaa. Hyviä vinkkejä oli täälläkin toisaalla mm. Drag-kuskien kirjoittamina. Sama kaasaritekniikkahan näissä jammuissa on kautta linjan. Kaasareita vain liitetty toisiinsa tarvittava määrä. No on se mukava, että on talveksi ja Joulun pyhiksi jotain muutakin pähkittävää kuin noiden sudokujen ratkominen.