Tehojen pudotus 25 kw
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 13 Loka 2008 13:42
- Yccf:n luottamustoimet: Sissybar-lehden toimitussihteeri 2010-2011
- Moottoripyörä: Virago 535
Re: Tehojen pudotus 25 kw
Nyt on ihan pakko kysäistä "blondikysymys", että miksi on ostettava "iso" pyörä, jota sitten heti ollaan kuristamassa?
- anne -
- anne -
Re: Tehojen pudotus 25 kw
Mikäpä olisi sellainen pyörä, jossa olisi jonkin verran pyörän tuntua, ja tehoja alle 25 kw?1397 kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysäistä "blondikysymys", että miksi on ostettava "iso" pyörä, jota sitten heti ollaan kuristamassa?
- anne -
Re: Tehojen pudotus 25 kw
Näin toimien kuristustarpeen poistuessa käytössä on heti riittäväntehoinen moottoripyörä, ilman että1397 kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysäistä "blondikysymys", että miksi on ostettava "iso" pyörä, jota sitten heti ollaan kuristamassa?
tarvitsee heti pyöräkauppaan lähteä.
FTW
Pr of CH´s
Pr of CH´s
Re: Tehojen pudotus 25 kw
kyllä toi ihan aiheellinenkin kysymys oli että mix pitää... koko 25 kW rajoituksen tarkoitus hämärtyy... (kai se rajoitus on tarpeellinen - vai onko, ja onko sopiva...?)
itse hakisin mieluummin pyörää joka olis rakennettu tohon tehoon eli olis kevyt ja ripee tohon tehoon nähden.
toki tää on makuasiakin, mutta jos kattelis asiaa vaikka tältä kantilta:
kun 'isosta' raskaasta pyörästä pudottaa ne alkuunkin suht pienet tehot vielä pienemmiksi, tuleeko siitä sitten oikeesti niin 'hieno' ajettava? nimittäin jos tyytyis kevyeen pyörään jossa se 25 kW toimii (edes jotenkuten) teho/painosuhteessa, niin vois aatella että ajokin olis kohdillaan. kun sitten saa ajaa mimmosella tykkää, ei se vaihto uuteen pyörään liene maailman suurin ongelma - haluaahan se seuraavakin uusi tulokas sellaisen 25 kW:sen pyörän ajoon...
esim. 535 virre on aika kepee meneen 35 kW:na, mutta onnetonta se rupee oleen jos 10 kW ottaa pois - mieluummin panis 10 lisää - sitten kun alkukankeus katoo ja kilometrejä rupee oleen mukavasti takana...
keväänodotusterveisin - koskas ne tiet muuttuis sulix....
Ludwig
itse hakisin mieluummin pyörää joka olis rakennettu tohon tehoon eli olis kevyt ja ripee tohon tehoon nähden.
toki tää on makuasiakin, mutta jos kattelis asiaa vaikka tältä kantilta:
kun 'isosta' raskaasta pyörästä pudottaa ne alkuunkin suht pienet tehot vielä pienemmiksi, tuleeko siitä sitten oikeesti niin 'hieno' ajettava? nimittäin jos tyytyis kevyeen pyörään jossa se 25 kW toimii (edes jotenkuten) teho/painosuhteessa, niin vois aatella että ajokin olis kohdillaan. kun sitten saa ajaa mimmosella tykkää, ei se vaihto uuteen pyörään liene maailman suurin ongelma - haluaahan se seuraavakin uusi tulokas sellaisen 25 kW:sen pyörän ajoon...
esim. 535 virre on aika kepee meneen 35 kW:na, mutta onnetonta se rupee oleen jos 10 kW ottaa pois - mieluummin panis 10 lisää - sitten kun alkukankeus katoo ja kilometrejä rupee oleen mukavasti takana...
keväänodotusterveisin - koskas ne tiet muuttuis sulix....
Ludwig
- brisco county jr
- Viestit: 255
- Liittynyt: 08 Loka 2008 22:19
- Moottoripyörä: ratsu yamaha virago xv 1100 98
- Oikea nimi: kari korte
Re: Tehojen pudotus 25 kw
No niin laitan nyt omakohtaisen kokemuksen tosta tehojen pudotuksesta,kyseessä 750xv 95 virago josta tehon pudotus 25kwsi on hoidettu yksinkertaisesti kaasukahvan liikettä rajoitamalla.Ei kyllä tunnu misään tuo rajoitus, hyvin pärjää muun liikenteen mukana ja kiihdytyksisäkin kerkee hyvin ohi turvalisesti.
Ratsu yamaha xv 1100 virago ei potki mutta saattaa hirnua mutta mouruaa
jäsen. 2029
jäsen. 2029
Re: Tehojen pudotus 25 kw
Tämä kysymys poikkeaa hieman aiheesta, muttei paljoa..
Elikkäs meikälä lukkee rekisteriotheessa 25kw (saksan tuontipyöriä), vaikka liikheessä otethiin kuristukset pois (pieni metallipala mikä rajotti kaasuvaijerin toimintaa), sekä tieten väärä tyyppimerkintä classic, vaikka pitäs olla customi.
Kysymys on: jos halvaa laittaa rekisteriotheen ajanmukaseksi, pittääkö käyttää muutoskatsastuksessa?
Entä jos ei halva muuttaa otetta, niin mitä haittoja tullee jos kohale ossuu tarkkanäkönen poliisi?
Elikkäs meikälä lukkee rekisteriotheessa 25kw (saksan tuontipyöriä), vaikka liikheessä otethiin kuristukset pois (pieni metallipala mikä rajotti kaasuvaijerin toimintaa), sekä tieten väärä tyyppimerkintä classic, vaikka pitäs olla customi.
Kysymys on: jos halvaa laittaa rekisteriotheen ajanmukaseksi, pittääkö käyttää muutoskatsastuksessa?
Entä jos ei halva muuttaa otetta, niin mitä haittoja tullee jos kohale ossuu tarkkanäkönen poliisi?
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 02 Heinä 2009 17:10
Re: Tehojen pudotus 25 kw
Ville kirjoitti:
Kysymys on: jos halvaa laittaa rekisteriotheen ajanmukaseksi, pittääkö käyttää muutoskatsastuksessa?
Entä jos ei halva muuttaa otetta, niin mitä haittoja tullee jos kohale ossuu tarkkanäkönen poliisi?
A) Pittää, kun ei kerta oo 25kW vaikka niin lukee. Maksaa mp:lle yleensä luokkaa 50 e.
B) Tod.näk. lähtee kilvet, koska tehot ei vastaa lähimainkaan rek.otteeseen merkittyjä, mutta tuskinpä huomaavat, ellet anna aihetta epäillä ajamalla tutkaan lukemat, mitkä ei 25 kW vehkeellä onnistus. Huolestuneempi olisin siuna siitä, että jos ajat lepikkoon ja vakuutusyhtiön tarkastaja toteaa, että tää ei ookkaan 25kW vaikka pitäs olla, nii voi olla aika hankala saada täysiä korvauksia (jos saat ollenkaan), koska oot todennäköisesti maksanut koko ajan vaan 25kW vehkeen vakuutusmaksua, joka on varmaan aika paljon vähemmän kun kuristamattoman, koska summa määräytyy mm. teho:paino -suhteen mukaan. Jos vakuutusyhtiön tiedot siun pyörästä ei vastaa totuutta, nii mielellään ottavat vahinkotapauksessa isonkin osan korvaussummasta pois, elleivät peräti kokonaan.
Re: Tehojen pudotus 25 kw
Hyvä pointti, tuota mie en ajatelu ollenkhaan.. mie kyllä maksan vakuutukset kuutioitten mukhaan, ettei siinä pitäs olla probleemaa, mutta olen tovenu, että nuot vakuutustarkastajat ettii kaikki porshaanreijät välttääksheen maksamasta.Das Fette Sau kirjoitti: Huolestuneempi olisin siuna siitä, että jos ajat lepikkoon ja vakuutusyhtiön tarkastaja toteaa, että tää ei ookkaan 25kW vaikka pitäs olla, nii voi olla aika hankala saada täysiä korvauksia (jos saat ollenkaan), koska oot todennäköisesti maksanut koko ajan vaan 25kW vehkeen vakuutusmaksua, joka on varmaan aika paljon vähemmän kun kuristamattoman, koska summa määräytyy mm. teho:paino -suhteen mukaan. Jos vakuutusyhtiön tiedot siun pyörästä ei vastaa totuutta, nii mielellään ottavat vahinkotapauksessa isonkin osan korvaussummasta pois, elleivät peräti kokonaan.
Kiitos, Das Fette Sau.
Viina tappaa hithaasti, mutta kellä pirula on kiire.
Re: Tehojen pudotus 25 kw
Moi, ostin 535 viragon, kortti on kuitenkin vain välikortti. eli tehot ois minunkin puotettava 25 kw, nyt 34.
Kumpi tapa on helpompi/halvempi, siis ne jotkut prikat paikoilleen vai kaasukahvaan esto?
Korjaamoonhan pyörä on vietävä, tietääkö joku mitäs tulee maksamaan?
kiitos jo ennakkoon. tarja
Kumpi tapa on helpompi/halvempi, siis ne jotkut prikat paikoilleen vai kaasukahvaan esto?
Korjaamoonhan pyörä on vietävä, tietääkö joku mitäs tulee maksamaan?
kiitos jo ennakkoon. tarja
- brisco county jr
- Viestit: 255
- Liittynyt: 08 Loka 2008 22:19
- Moottoripyörä: ratsu yamaha virago xv 1100 98
- Oikea nimi: kari korte
Re: Tehojen pudotus 25 kw
Moroos yksinkertasin konsti, on rajoittaa tolla kaasukahvan liikeellä 70 astetta, 25 kw eikä olut kalis toimenpide. Joutui kylläkin penkittämään siinäkin, minulla operaatio tehtiin tohon 750 oston yhteydessä, ja sieltä hoitui myös katsastus oliskohan olut hintaa koko homalla 120 euroa. Erikseen tehtynä hinta vaihtelee 200-300 euroon penkityksineen.pyörät kirjoitti:Moi, ostin 535 viragon, kortti on kuitenkin vain välikortti. eli tehot ois minunkin puotettava 25 kw, nyt 34.
Kumpi tapa on helpompi/halvempi, siis ne jotkut prikat paikoilleen vai kaasukahvaan esto?
Korjaamoonhan pyörä on vietävä, tietääkö joku mitäs tulee maksamaan?
kiitos jo ennakkoon. tarja
Ratsu yamaha xv 1100 virago ei potki mutta saattaa hirnua mutta mouruaa
jäsen. 2029
jäsen. 2029